1 dag kvar till start - Nedräkningen går i mål

Du förbereder dig för fullt medan Nedräkningen springer den sista kilometern.

Nedräkningens 50 dagar långa löptur ska nu ta sig i mål, på en tid som samtliga löpare imorgon kommer att slå med hästlängder. 1200 timmar är inte toksnabbt precis.

Den sista kilometern springs på asfalt, på den cykelbana vi sprang på när loppet började för 50 kilometer sedan. Det lutar lite nedför och du ska bara styra stegen in på Lidingvallen och göra ett 150 m långt "ärovarv" på löparbanan innan du passerar in under målportalen. Du är nu i mål! 50 km är avverkade och varenda en av dem gör sig nu påmind i fötter, ben, rygg, ja hela kroppen förmodligen.

Glöm inte att skriva ditt startnummer på de energiförpackningar du har med dig och lägg i sopkärlet vid målet, så är du med och tävlar om att bli Årets miljöhjälte!

Några meter fram finns flera bord med vätska och mat, så att du snabbt kan fylla på de tomma energidepåerna. I anslutning till målet är det också möjligt att köpa en riktigt smarrig portion fiskgryta med aioli eller Boeuf bourguignon med rostad palsternacka. Båda rätterna serveras med bröd och dryck. Det kanske smakar bättre med ordentlig mat efter att ha stoppat i dig snabba kolhydrater med jämna mellanrum de senaste timmarna.

Unna dig också en skön massage av Access rehab. För 200 kr får du 15 minuters välbehövlig massage, så kanske det går lite lättare att komma ur sängen på måndag morgon.

Nedräkningen är i mål men du laddar för fullt inför loppet imorgon. Oavsett om du springer 50, 26 eller 10 km så är det en tuff och rolig utmaning som väntar. Några sista minuten-tips kommer här:

1. Ät och drick ordentligt innan start.
2. Kom i god tid till Lidingövallen (läs i PM om hur du hittar dit).
3. Åk gärna kommunalt eller cykla om du bor nära; det är bra för både miljön och trafiksituationen.
4. Sov gott i natt och kom laddad, glad och utvilad till starten!

Lycka till så ses vi imorgon!

Partners
Gilla oss på Facebook
Fråga dietisten