Premiär igår för löpträningen med M3gym

Igår samlades ett laddat gäng på M3gym för att springa tillsammans inför Vårmilen och Ultraloppet 3 maj.

M3gym:s löpcoach Anna Hult tog med löparna ut i Gåshaga för att köra löpskolning, teknik och intervaller. Det här var den första av sex träningar som du kan hänga med på kostnadsfritt om du är anmäld till något av våra lopp eller om du är medlem hos M3gym. Är du varken anmäld eller medlem, går det självklart bra att komma och testa ändå!

Nästa träning är tisdag 7 april, samma tid (kl.19-20) och plats (M3gym i Gåshaga på Lidingö). Häng med då!

Det är 1 april och i Nedräkningen är det dags för den 18e kilometern:

Du lämnar vätskekontrollen, förhoppningsvis med ny energi såväl fysiskt som psykiskt. Och det kan du behöva för att klara kommande utmaningar. Efter 100m går banan ut i vattnet och för att komma vidare måste du simma ut och runda bojen 50m ut i sjön. För att ta dig upp på land måste du klättra över en 5 meter hög klätterväg. Bakom den väntar en rutschbana och du får en härlig skjuts nedför. Hoppas du hann pusta lite för nu väntar ett hinder som kräver sin ultralöpare: armgång i 30m. Ett tips är att inte släppa taget; träsket under dig saknar botten. Lagom lam i armarna får du sedan springa rakt igenom ett snurrande ekorrhjul. Ramlar du här så är chansen liten att du tar du igenom. Ingen rast och ingen ro, efter det snurrande hindret kommer du fram till Stockbys utegym. Där måste du gå igenom alla stationer, en domare finns vid varje övning för att kontrollera tekniken. När du fått godkänt kan du springa vidare och strax har du avverkat 19 km. 

Partners
Gilla oss på Facebook
Fråga dietisten