Värdefulla tips från löpcoachen Anna Hult på M3gym

Igår var det träning igen med M3gym. Anna bjöd på teknik- och intervallträning.

Kl.19 igår startade ännu en löpträning med Anna Hult, som är löpcoach på M3gym i Gåshaga på Lidingö. Du kan se henne på bilden här ovanför till vänster, tillsammans med en av löparna som deltagit i löpträningen. Hur löparen träffar marken, armföring och kroppsposition, var några av tipsen som Anna delade med sig av. Det finns många knep för att bli snabbare i löpspåret, om inte annat kan det var bra att kunna koncentrera tankarna till tekniken när tröttheten smyger sig på. Tisdag 21 april kl.19 och lördag 25 april kl.9.15 är de chanser som finns kvar att få värdefulla tips och bra träning inför 3 maj. Bara att hänga på!

I Nedräkningen ska vi nu försöka slita oss från bullarna och energibarsen vid Rönnebergas mat- och vätskestation och springa den 32:a kilometern. Och den springs inte hur som helst, för nu går det uppför, nästa hela kilometern! Första halvan springs på grus, när sedan asfalten börjar går det nedför en bit och du får en chans till återhämtning innan det lutar uppför igen. Spara på krafterna här; om du springer upp så ta korta steg och hjälp till med armarna!

Partners
Gilla oss på Facebook
Fråga dietisten