Träningstips inför ditt lopp

Skall du springa något av TCS Lidingöloppen?  Behöver du hjälp med träning? Söker du träningsinspiration? Då har du kommit helt rätt!

Läs även om...

Lyckas med TCS Lidingöloppet

I sex avsnitt från Lidingöloppet kommer ambassadören Magnus Bergman att vägleda dig på vägen mot ditt Lidingölopp. 

Läs mer »

Kom igång - igen!

Det händer även de mest hängivna löparna – mörkret och kylan avskräcker, barnvakten bangar, deadlines och övertidsarbete stjäl all energi. Men misströsta inte.

Läs mer »

Access Rehab tipsar

Inför Lidingöloppet är det viktigt att komma stark och undvika att kroppen tar skada i träning och tävling. Access Rehab har en rad tips på övningar du kan göra inför Lidingöloppet

Läs mer »

Bergmans bästa Lidingötips

Magnus Bergman har sprungit Lidingöloppet på 1.37 och vet hur den tuffa banan ska tacklas. Här ger han några värdefulla tips inför lördagens 30 km i tuff terräng.

Läs mer »

Segrarnas bästa tips

Det krävs rätt taktik för att bemästra Lidingöloppets tuffa 30 km-bana. Därför har vi frågat damsegrarinorna Ulrika Flodin och Charlotte Karlsson samt David Nilsson, bästa svenska herre de två senaste åren, om deras bästa knep för en tur runt öns alla backar.

Läs mer »

Sommarträna

Allt kommer att vara perfekt. Sommarvädret gör löpningen lättillgänglig och semestern ger dig gott om tid. Men så rusar sommardagarna förbi och framåt höstkanten är Lidingöloppsformen inte som du hade tänkt dig.

Läs mer »

Sista-veckorna-tips

Springer du Lidingöloppet för första gången, eller har du sprungit några gånger och har ambitionen att springa ditt bästa lopp? Få sista-veckorna-tips av den rutinerade löparen och nybörjaren.

Läs mer »

Pulsträning

Söker du träningsmotivation och mer variation av träningsupplägget? Kör du helt slut på dig själv under varje pass? Tycker du att det är svårt att veta hur hårt du ska anstränga dig?

Läs mer »

Lidingöloppshelgen arrangeras i samarbete med