Partners

Under detta unika "once in a lifetime"-event har vi samarbete med ett antal partners och dessa presenterar vi här nedan:

 

Partners      
 2xu-logotype     2XU (”Two Times You”) är ett australiensiskt sportvarumärke inom tekniska avancerade sportkläder. Mest känt för kompressionskläder, våtdräkter, triathlon-, löpnings- och cykelkläder. Alla kläder är träningskläder av mycket hög teknisk kvalitet. Plaggen är avsedda för alla grupper av människor före, under och efter träning. Oavsett om de tränar lite eller mycket.
       
 sj-logotype     SJ kör spännande koncepttåg till utvalda arrangemang. Med gästens behov i fokus skapas koncept som är specialanpassat efter respektive arrangemang. Löpartågen får  nummerlappen ombord, Ullaredsexpressen största godsfinkan och Vasaloppstågen har såväl nummerlapp och grötfrukost, som transfer till starten. Vi erbjuder skräddarsydda tidtabeller, anpassade stopp, trevliga medresenärer och den optimala laddningen. Välkommen!
       
 sl-logotype     Sommaren 2017 öppnar två helt nya pendeltågsstationer - Stockholm City och Stockholm Odenplan. Pendeltågen får nya, egna spår att köra på genom centrala Stockholm och de nya stationerna knyter ihop pendeln med tunnelbanan och möjliggör snabbare byten. SL vill med hjälp av samarbetet skapa en större medvetenhet om framtidens resande i ett växande Stockholm. Varje dag reser närmare 800 000 personer med SL.
       
neh-logotype     NeH Svenska AB är ett av Sveriges ledande företag inom profilprodukter som arbetar för att stärka sina kunders konkurrenskraft. För att nå dit kombinerar NeH sin kunskap inom profilprodukter och evenemang med ett starkt engagemang och intresse för att ständigt utveckla nya produkter och tjänster för sina kunder. NeH har många företagskunder och idrottsförbund med starka varumärken i Sverige, Norge och Finland. XRcise, ägt av NeH, designar och producerar funktionskläder med mycket god kvalitet för att möta de krav som elitidrottare har.
       
jernhusen-logotype      

Jernhusen äger, utvecklar och förvaltar fastigheter längs den svenska järnvägen. Vi vill göra det enklare att resa kollektivt och att transportera gods med järnväg. Vi vill också skapa nytt liv i stationsområden så att fler kan bo, arbeta och vistas nära det kollektiva resandet. Det är därför vi byggt och äger Stockholm Continental, huset som ligger mittemot Stockholms Centralstation och ovanför den nya pendeltågsstationen Station Stockholm City. Stockholm Continental kortar avståndet till city för vardagspendlarna. Långväga resenärer får en enklare entré till både Stockholm, Centralstationen och Cityterminalen med fjärrtåg, bussar och Arlanda Express samt det nya hotellet och entréerna till tunnelbanan som finns i huset.

       
strukton-logotype     Strukton Rail AB är ett företag som bygger och underhåller järnvägssystem. Vi arbetar i hela Skandinavien och har bland annat byggt all järnvägsteknik på Citybanan. I Stockholm har vi dessutom ansvar för underhållet av tunnelbanan, citybanan och stora delar av järnvägen runt Stockholms Central. Vi är väldigt glada över att vara med och arrangera Tunnel Run - det blir finalen i vårt bidrag till Stockholmarnas nya järnväg. Extra kul är det eftersom vi känner Citytunneln som vår egen bakficka. Och så gillar vi att springa!
       
Leverantörer      
implenia_logotype     Implenia är en av de starkaste aktörerna i Sverige på stora och komplicerade anläggningsprojekt och har drygt 700 medarbetare i Skandinavien. Företaget har många års erfarenhet och expertis inom komplexa infrastrukturprojekt i både Norge och Sverige. På de här marknaderna erbjuder Implenia tjänster inom väg- och markarbeten, vatten och avlopp, betongkonstruktioner, broar, tunnlar och bergrum, vatten- frostsäkring och bergsäkring.
       
mizuno-logotype     Japanska Mizuno riktar sig till den passionerade, medvetna och seriösa utövaren. Mizuno producerar skor, träningskläder och sportprodukter av högsta kvalitet för bland annat löpning, handboll, volleyboll, tennis, rugby och golf. Mizuno har sedan 1906 byggt upp ett mycket starkt varumärke med spetskompetens och strävar alltid efter att tillverka produkter som ökar prestationsförmågan, ökar idrottsglädjen och har en fantastisk komfort och unik funktion. På tunnelrun 2017 är Mizuno med som stolt partner på skor.
       
elitehotel-logotype     Elite Hotels består i dag av ett trettiotal kvalitetshotell – från Malmö i söder till Kiruna i norr. Varje hotell har sin unika historia och speciella karaktär. De flesta hotell återfinns i varsamt restaurerade byggnader, där vår ambition är att förena klassisk stil med moderna trender för att skapa harmoni. I Stockholm har Elite sex stycken hotell Marina Tower vid Danvikstull, Elite Plaza, Elite Eden och Elite Adlon i city. Elite Arcadia vid Tekniska Högskolan och Elite Palace Hotel i nya stadsdelen Hagastaden.
       
risenta_logo     Hälsosam mat måste vara naturlig, god och ge energi. Alla ska kunna välja bra mat, som är hälsosam och naturligt fri från tillsatser. I vårt sortiment har vi hälsosamma produkter för dygnets alla timmar. Vi är nyfikna och söker ständigt efter nya hälsosamma produkter från hela världen, och tar med oss det bästa hem. Förutom våra klassiska produkter i gula påsar, lanserar vi ständigt nya produkter. Genom att erbjuda produkter och inspirera fler att äta hälsosamt vill vi skapa hälsa för alla.
       
 Mediapartner      
 clearchannel_logotype     Clear Channel är Sveriges ledande mediebolag inom utomhusreklam med cirka 90 anställda. Genom snabba budskap, ett tydligt formspråk och i en miljö där människor rör sig, är vi det enda mediet som når alla målgrupper. Clear Channel är ett modernt och hälsosamt företag som både vill att vår personal och våra kunder rör på sig, utomhus. Genom Lidingöloppet får vi både rörelse och vara utomhus.
       
 nrj-logotype      DET HÄR ÄR NRJ!
Alla Hits Non-Stop. Välkommen till Europas ledande radiovarumärke med över 28 miljoner lyssnare varje vecka i 12 länder. NRJ är Sveriges mittpunkt för hits med högt tempo och passion för musik, nöje, stora events och de hetaste konserterna. Som partner till de största eventsen bjuds NRJ's lyssnare alltid chansen att vinna konsertbiljetter till konserter och även meet&greet med stjärnorna. Andra omtyckta kampanjer på NRJ är även "Shop Till You Drop" och NRJ's Dreambag" där lyssnarna vinner exklusiva designväskor. NRJ har stor närvaro på sociala medier med underhållande och engagerande innehåll och även egna YouTubekanalen nrjsweden med över 80.000 prenumeranter.
       
 Medarrangör      
 midnattsloppet_logo     Midnattsloppen i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingfors arrangeras av Midnattsloppet Nordic AB, ägt av Hammarby IF Friidrott. Avkastningen från arrangemangen går till arrangerande föreningar för att skapa möjlighet för ungdomar att utöva  idrott. Midnattsloppen lockar ca 65 000 deltagare årligen och har arrangerats sen 1982 på Södermalm i Stockholm.
       
Samarbetsorganisation      
 Stockholms stadsmission     Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör de genom att arbeta med social omsorg, vård, utbildning och arbetsintegration. Stockholms Stadsmission kliver vi in där det offentliga samhällets resurser och insatser inte räcker till och anpassar verksamheten utifrån de behov som finns i Stockholm - både akuta och långsiktiga. Utgångspunkten är att det går att förändra livssituationen för alla som har hamnat utanför.
       

Facebook
Trafikverket
2XU
SJ
Jernhusen
SL
NeH
Strukton
nrj