Stockholm Tunnel Run Årets bästa Event B2C 2015

När Gyllene Hjulet 2015 gick av stapeln den 26 mars var Stockholm Tunnel Run nominerat i två av de största kategorierna och en av aktiveringarna under loppet till en tredje kategori. Under kvällen stod det klart att Europas största 10km-lopp blev Årets Event 2015.

Stockholm Tunnel Run  som gick av stapeln den 22 november 2014 blev Europas största 10km-lopp med 42513 anmälda löpare. Ett event som blev oerhört lyckat och uppskattat av deltagare, funktionärer och partners. Under Gyllene Hjulet den 26 mars tillkännagavs det att Stockholm Tunnel Run är vann i kategorin Årets Event B2C. Dessutom vann Tallink Silja Årets Hantverk för sin aktivering i samband med Stockholm tunnel run.

- Vi är väldigt överväldigade och stolta att Europas största 10km-lopp vann priset som Årets Event. Tillsammans med löpare, partners och funktionärer lyckades vi skapa något unikt. För oss som arrangörer var den här vinsten ett tecken på att vi verkligen skapade ’Once in a life time’-upplevelse. säger Anna Lundh Projektledare Stockholm Tunnel Run.

Varje år premierar Sponsrings & Eventföreningen de bästa svenska projekten inom sponsring och event i form av Gyllene Hjulet, årets tävling var nummer arton i ordningen. Sponsring och Event har utvecklats kraftigt de senaste åren, tagit nya spännande uttryck och bidrar idag till mycket nytänkande och innovation inom försäljning, kommunikation och varumärkesbygge. Under kvällen presenterades vinnare i hela 13 olika kategorier.

Gyllene Hjulet 2015 i kategorin Årets Event B2C tilldelas Lidingöloppet för Stockholm Tunnel Run med motiveringen:

Lidingöloppet tänjde på gränserna, lyckades förhandla med myndigheterna, skapade affärsnytta, social vinst och inkluderade en helt unik utmaning för närmare 50.000 passionerade deltagare. Stockholm Tunnel Run blev som utlovat en ”once in a life time” upplevelse för löparna som tog sig igenom den nybyggda 10 kilometer långa Norra länken i Stockholm vintern 2014. Eventet skapade positiv uppmärksamhet för löpning, tunneln och staden. Effekten för såväl Lidingöloppet som sponsorer överskred alla förväntningar samtidigt som man skapade samhällsnytta genom insamling av kläder till Stockholms Stadsmission.

För oss som organisation och arrangör var det här ett stort erkännande. Vi vill tacka Trafikverket som trodde på idén, våra partners som gjorde eventet till en minnesvärd upplevelse, deltagarna för att de satsade på något de inte visste hur det skulle bli och hela teamet som arbetade mot alla odds. Tillsammans skapade vi ett riktigt häftigt event, säger Tomas Hoszek Generalsekreterare Lidingöloppet

En lista över alla vinnare finns här: www.gyllenehjulet.se/vinnare

Facebook
MTB2015
Trafikverket





adidas
SJ
Sweco
Tallink
Wellness
Runners