Pressmedelenade den 27 mars 2014 - Intersport och Tunnel Run i samarbete -

Den 22 november 2014 arrangeras Stockholm Tunnel Run, en unik 10km löparupplevelse. Nu inleds ett samarbete tillsammans med Intersport som kommer vara med under detta once in a life time-evenemang.

- Intersport har levererat sportartiklar sedan 60-talet och har över 150 butiker i Sverige. Med grund i Intersports DNA ska vi bli bäst på sport och erbjuda alla kunder rätt lösning. Genom samarbetet med Stockholm Tunnel Run når vi en stark målgrupp i den satsningen. Intersport kommer möjliggöra för deltagarna att hämta ut sitt startkuvert i utvalda butiker i Stockholm, vi kommer även ha speciella erbjudanden kopplat till loppet, säger Ulf Kinneson, VD för Intersport.

Intresset för Stockholm Tunnel Run är stort bland motionärer runtom i Sverige då det redan är över 16000 anmälda till loppet. En speciell charityklass som skapades är redan fulltecknad och intresset från samarbetsparterns är också stort.

- Vi är mycket glada att kunna presentera Intersport som sponsor, det kommer innebära att vi når en motionsintresserad målgrupp och att Intersport bidrar till en oförglömlig upplevelse för deltagarna, säger Tomas Hoszek, VD för Lidingöloppet.

Stockholm Tunnel Run är ett löparlopp på 10km där alla är välkomna att vara med, allt från elit till motionär. De som deltar i loppet kommer att få uppleva Norra Länkens tunnlar innan biltrafiken släpps på. Start och mål är i Värtahamnen och loppet arrangeras av Lidingöloppet. Läs mer på: www.tunnelrun.se

För mer information:

Anni Sandgren, Presskontakt Intersport
031-7279452, anni.sandgren@intersport.se

Anna Lundh, Projektledare Stockholm Tunnel Run 2014
070-399 49 64. Kontakt kan även tas via press@lidingoloppet.se

Norra länken är Norra Europas största vägtunnelprojekt som byggs av Trafikverket i samarbete med Stockholm Stad. Norra länken byggs för att förbättra trafiksituationen i Stockholm, men också för att minska miljöbelastningen. För mer information om Norra länken, besök - http://www.trafikverket.se/norralanken/

Stockholm Tunnel Run 2014 arrangeras av Lidingöloppet i samarbete med Trafikverket.

www.tunnelrun.se  | www.trafikverket.se  | www.tunnelrun.se  | www.facebook.com/tunnelrun2014

www.instagram.com/tunnelrun2014|

MTB2015