SJ och Stockholm Tunnel Run samarbetar

Den 22 november 2014 arrangeras Stockholm Tunnel Run, ett unikt 10 kilometer löparlopp med möjlighet att uppleva Norra Länkens tunnlar innan biltrafiken släpps på.  Nu inleds ett samarbete med SJ som kommer att vara med som samarbetspartner under detta once in a life time-evenemang.

- Vi ser ett ökat intresse kring motion och hälsa och detta samarbete ger oss även en möjlighet att på ett positivt sätt aktivera oss. Stockholm Tunnel Run är ett unikt lopp som bara kan upplevas en gång. SJ kommer att erbjuda löpartåg till Stockholm Tunnel Run, där löparen kan ladda inför loppet från Göteborg till Stockholm, tåget kommer att stanna strax innan starten, mitt i aktivitetsområdet, säger Krister Svensson, Chef Specialresor och Samarbeten SJ AB.

Intresset för Stockholm Tunnel Run är stort bland motionärer runtom i Sverige och man räknar med omkring 30 000 löpare, i dagsläget är det över 25000 anmälda.

- Vi är mycket glada att kunna presentera SJ som partner, det kommer innebära att vi ger möjlighet till löpare från hela landet att springa genom att ta tågen, säger Tomas Hoszek, VD för Lidingöloppet.

Stockholm Tunnel Run är ett 10 kilometer löparlopp som arrangeras den 22 november 2014 där alla är välkomna att vara med - allt från elit till motionär. De som deltar i loppet kommer att få uppleva Norra Länkens tunnlar innan biltrafiken släpps på. Start och mål är i Värtahamnen.
Läs mer på: www.tunnelrun.se

För ytterligare information:

Anna Lundh, Projektledare Stockholm Tunnel Run 2014
070-399 49 64, e-mail: press@lidingoloppet.se

Krister Svensson

Norra länken är Norra Europas största vägtunnelprojekt som byggs av Trafikverket i samarbete med Stockholm Stad. Norra länken byggs för att förbättra trafiksituationen i Stockholm, men också för att minska miljöbelastningen. För mer information om Norra länken, besök www.trafikverket.se/norralanken

MTB2015
Trafikverket