Pressmeddelande 2014-05-13

Sweco har nu gått in som samarbetspartner till Stockholm Tunnel Run, en unik löparupplevelse i Norra länken som arrangeras av Lidingöloppet. Loppet arrangeras den 22 november 2014.

- Det känns spännande att Stockholm Tunnel Run arrangeras så att löparna får möjlighet att uppleva Norra länken på ett unikt sätt.  Norra länken har engagerat många av Swecos medarbetare under flera års tid och är ett uppdrag som vi är mycket stolta över.  Löparna kommer bland annat att få uppleva gestaltningen som Swecos arkitekter står för grundidén till. Genom samarbetet med Stockholm Tunnel Run får vi nu möjligheten att satsa extra på våra medarbetares hälsa. Något som ligger oss varmt om hjärtat, säger Johan Björkman på Sweco.

Intresset för Stockholm Tunnel Run är stort bland motionärer runtom i Sverige och man räknar med omkring 30 000 löpare, i dagsläget är det 20000 anmälda.

- Vi är mycket glada att kunna presentera Sweco som samarbetspartner. Det är mycket positivt att de vill satsa på sina medarbetares hälsa, något som helt går i linje med vår verksamhet inom hälsa och rörelse. Dessutom kommer löparna att springa i tunneln som Sweco har varit med och konstruerat, säger Tomas Hoszek, VD för Lidingöloppet.

Stockholm Tunnel Run är ett löparlopp på 10 km där alla är välkomna att vara med, allt från elit till motionär. Start och mål är i Värtahamnen. Läs mer på: www.tunnelrun.se

För ytterligare information kontakta:

Johan Björkman, regionchef Sweco Civil, 073-412 60 56, johan.bjorkman@sweco.se
Kristoffer Eriksson, PR-ansvarig Sweco Sverige, 010-484 54 07, kristoffer.eriksson@sweco.se
Anna Lundh, Projektledare Stockholm Tunnel Run 2014, 070-399 49 64, press@lidingoloppet.se

Norra länken är Norra Europas största vägtunnelprojekt som byggs av Trafikverket i samarbete med Stockholm Stad. Norra länken byggs för att förbättra trafiksituationen i Stockholm, men också för att minska miljöbelastningen. För mer information om Norra länken, besök - www.trafikverket.se/norralanken/

Sweco är Nordens ledande konsultföretag inom hållbart samhällsbyggande. Våra 9 000 ingenjörer, arkitekter och miljöexperter utvecklar hållbara och värdeskapande lösningar för kunder och samhälle. Sweco är ett av Europas tio största teknikkonsultföretag och utför årligen uppdrag i 80 länder över hela världen. Företaget omsätter cirka 9 miljarder SEK och är noterat på Nasdaq OMX Stockholm AB.

Stockholm Tunnel Run 2014 arrangeras av Lidingöloppet Marknads AB tillsammans med IFK Lidingö Friidrott och IFK Lidingö SOK.

www.tunnelrun.se  | www.trafikverket.se  | www.tunnelrun.se  | www.facebook.com/tunnelrun2014

www.instagram.com/tunnelrun2014|

MTB2015