Tron på att varje steg räknas

Tron på att varje steg räknas
Tron på att varje steg räknas

Vår titelsponsor TCS delar ett inspirerande budskap till löpargemenskapen. 

Under 2021 förlängde TCS sitt åtagande som titelsponsor och teknikpartner av Lidingöloppet i ytterligare tre år. Samarbetet visar tydligt TCS engagemang i hälsofrågor och kan ses som en hyllning till den universella löparanda som inte bara finns i Norden, utan överallt där företaget är verksamt.

TCS samarbetar sedan tidigare med några av världens ledande lopp. Bland annat är de titelsponsor till TCS Amsterdam Marathon, TCS New York City Marathon och TCS World 10k Bangalore. Företaget är också sponsor till maratonloppen i Boston, Chicago, Mumbai, London och Singapore.

Som världens största terränglopp attraherar TCS Lidingöloppet årligen tusentals löpare från hela världen, och loppet har bara vuxit i storlek sedan TCS blev loppets titelsponsor.

Löpning som förenar
Alla dessa lopp förenades under 2019 av TCS kampanj #ThisRun, som skapades för att samla och inspirera den globala löpargemenskapen och för att uppmuntra dem att utmana sig själva för att uppnå något utöver det vanliga. En av de viktigaste drivkrafterna för kampanjen var skapandet av prisbelönta tävlingsappar som gjorde det möjligt för både löpare och publik att engagera sig ytterligare med hjälp av GPS-spårning och digital coaching. Sedan 2019 har TCS tävlingsappar laddats ner mer än 1,42 miljoner gånger.

Ett nytt budskap för 2021
Under 2021 har TCS påbörjat en ny varumärkesresa, denna gång på temat ”building on belief”. Budskapet kan ses som en länk mellan löpningens historia och samspelet mellan människa och teknik. ”Building on belief” visar på TCS övertygelse om att varje företag är sprunget ur en tro på att idéer kan göra skillnad.

I den tron är människan precis lika kraftfull som tekniken som utvecklar affärerna. Precis som för varje löpare som ger sig av från startlinjen, bygger den på en gemensam strävan och en optimism som kan påverka inte bara den närmaste omgivningen, utan också hela samhället.

Så medan vi ger oss ut på en ny varumärkesresa vill vi passa på att skicka med ett budskap till alla de miljontals löpare som sluter upp tillsammans med oss i event som till exempel TCS Lidingöloppet för att hylla den oövervinnerliga människan. Allt vi tror vi kan göra är möjligt.

 

Inspireras av TCS video "#ThisRun - Building on Belief" här!

TCS Lidingöloppsveckan arrangeras i samarbete med