Intersport blir ny huvudpartner!

INTERSPORT ny huvudpartner till TCS Lidingöloppet – satsar på löparglädje i världsklass

Världens största terränglopp, TCS Lidingöloppet, inleder ett samarbete med INTERSPORT. Avtalet är på tre år och INTERSPORT går in som huvudpartner. Ambitionen är att erbjuda alla som älskar löpning bättre förutsättningar före, under och efter TCS Lidingöloppet. Tillsammans kommer parterna att skapa spännande aktiviteter som främjar rörelse, folkhälsa och löpning.

Intersport blir ny huvudpartner!

– Vi är otroligt glada över samarbetet med INTERSPORT som kommer att göra upplevelsen för våra löpare ännu starkare, säger Krister Svensson, Generalsekreterare för Lidingöloppet.

– INTERSPORT har ju varit med oss tidigare genom åren och vi är mycket stolta över att de nu väljer att komma tillbaka. Med INTERSPORTs stora kunskap om sport i allmänhet och löpning i synnerhet, deras starka historia och breda förankring i framför allt Sverige men också i Europa, kommer vårt samarbete att göra TCS Lidingöloppet ännu mer attraktivt för löpare både i Sverige och internationellt, fortsätter han.

Samarbetet är redan i full gång och kommer att innehålla olika delar för att främja löpning. INTERSPORT kommer att synas i loppets digitala kanaler, vara en självklar del av nummerlappsutdelningen, såväl som Sportmässan, och dessutom erbjuda en officiell webbshop. I webbshopen kommer bland annat TCS Lidingöloppets ikoniska t-shirt och den specialdesignade löparskon från Saucony att finnas till försäljning.

– Det här är en stor och viktig satsning för oss. Vi vill vara med och bygga ännu mer löparglädje runt ett av Sveriges mest klassiska lopp och göra det enklare för fler att komma igång med löpningen, oavsett nivå, säger Pontus Petersson, vd för INTERSPORT Sverige.

Pontus fortsätter:

– TCS Lidingöloppet är så mycket mer än världens största terränglopp. Det är en upplevelse där natur, gemenskap och utmaning möts på en unik bana som speglar både styrka och glädje. Ett evenemang som förenar löpare på alla nivåer och skapar minnen för livet.

TCS Lidingöloppet 2025 går av stapeln den 26–28 september. Under tre dagar samlas över 35 000 löpare och 70 000 åskådare på Lidingö. Distansutbudet sträcker sig från 1,7 till 30 kilometer – med något för alla, oavsett ålder och erfarenhet. Deltagare kommer från över 85 länder, vilket gör evenemanget till ett globalt löparfäste. INTERSPORT och TCS Lidingöloppet kommer tillsammans att skapa flera inspirerande initiativ under året – både digitalt och fysiskt – som främjar rörelse, gemenskap och hälsa i hela landet.

Om INTERSPORT

INTERSPORT är en av Sveriges ledande sportkedjor och har sedan starten 1968 arbetat för mer sport och rörelse i vardagen. Genom våra digitala kanaler, cirka 100 butiker över hela landet och vår specialistkedja Löplabbet ger vi fler människor möjlighet till ett mer aktivt liv. Tack vare vår starka lokala förankring samarbetar vi med 1 200 föreningar och idrottsklubbar med 320 000 aktiva barn och ungdomar inom flera olika sporter.

INTERSPORT omsätter 2,6 miljarder kr och är en del av INTERSPORT International, IIC, världens största sportkedja som omsätter 120 miljarder i 57 länder.

Våra partners

tcs TATA Consultancy Services