SEAT och Lidingöloppet inleder ett samarbete med start 2012.
- Vi har aktivt sökt en partner som är både offensiv på marknaden, men också har tradition av att bedriva ett aktivt hälsoarbete och miljöprogram , säger Tomas Hoszek generalsekreterare för Lidingöloppet.
SEAT, som är ett bilmärke inom Volkswagen Group, kommer att satsa inom området löpning. För SEAT är det fantastiskt att få möjlighet att jobba med ett varumärke som Lidingöloppet. Vi ser ett ökat intresse kring motion och hälsa och detta samarbete ger oss även en möjlighet att på ett positivt sätt aktivera våra medarbetare. Vi ser även en möjlighet genom Lidingöloppet on Tour kommer ut i stora delar av landet där vi har återförsäljare och därmed kan koppla ihop samarbetet lokalt, säger Madeleine Kjessler, Marknadschef SEAT Sverige.
- Vi på SEAT ser fram emot att utvecklas tillsammans med Lidingöloppet.
För mer information – Tomas Hoszek, Generalsekreterare Lidingöloppet 070-513 44 88. Kontakt kan även tas via press@lidingoloppet.se alternativt Åke Lundberg, märkeschef SEAT Sverige
SEAT ny samarbetspartner till Lidingöloppet
Lidingöloppet arbetar aktivt med motion, hälsa och miljö som ledstjärnor. Att samarbeta med en seriös aktör inom bilindustrin som har liknande värderingar är väldigt positivt.